عدالت adalet

عدالت adalet

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و ریس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت دوازدهم

 محمد باقر نوبخت

محمدباقر نوبخت حقیقی (زاده 22 آذر 1329 در رشت)، سیاستمدار اعتدال گرای ایرانی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سخنگوی دولت ایران و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه است. او پیش از این نماینده مردم رشت در ادوار سوم تا ششم مجلس شورای اسلامی و معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

علی نوبخت حقیقی، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم برادر اوست.

Portrait of Mohammad Bagher Nobakht.jpg

نوبخت، در دهه سوم زندگی اش، مدیر دبیرستان دکتر بهشتی (شاهپور) رشت، پس ازآن مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه و سپس چهار دوره نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بوده است. وی، در هر چهار دوره، به عنوان نماینده منتخب نخست شهر، از طرف مردم، با اختلاف آراء زیاد و قابل توجه، برگزیده شده است. اکنون، به عنوان معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، فعالیت می ‌نماید و از نزدیکان به هاشمی رفسنجانی محسوب می‌ شود. محمد باقر نوبخت در انتخابات ریاست ‌جمهوری ایران 1392از حامیان حسن روحانی بود وی دارای مدرک دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد علوم و تحقیقات است.

بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم ایران، وی در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۹۲، محمد باقر نوبخت را به سمت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در دولت یازدهم منصوب کرد. بدنبال آن در ۱۹ آبان ۱۳۹۳، با دستور رئیس جمهور و تصویب شورای عالی اداری با ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور احیاء گردید. در ۸ دی ۱۳۹۳ و بدنبال احیاء سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، حسن روحانی، رئیس جمهور، طی حکمی محمدباقر نوبخت را بعنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب کرد. چندی بعد در ۴ مرداد ۱۳۹۵ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دو سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی تقسیم شد و نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب گردید.



https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1396برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM